Saturday 7 October 2017

Sentral Bank Of India Forex Kortet


Kjøpspris for forhåndsbetalt utenlandsk kort avbestilling Forhåndsbetalt utenlandsk kort-salgspris Satser oppgitt kan endres uten forvarsel. FX-sitatet gjelder kun for transaksjon opp til USD 5000 eller tilsvarende. Valutakursene som er angitt, er veiledende, kan endres avhengig av markedssvingninger. Den siste kursen gjelder med mindre det er nevnt, vil det være kortfrekvensen som gjelder ved debitkredit til kundens konto. Kode for banker Forpliktelse til kunder Baroda Academy Bedriftsansvarsrapport (BRR) Sentral interesseordning Støtte til utdanning Lånekode for banker Forpliktelse til Micro Small Enterprises Compliance Corporate Governance Opplysninger under Basel III Økonomisk Scenario Økonomi Høytider i India Human Resources IT Infrastruktur Photo Gallery Right til informasjon Act Sitemap Vilkår for bruk av Windows Store App Webcast kopi 2017 Bank of Baroda. Alle rettigheter reservert. Ansvarsfraskrivelse For optimal visning av dette nettstedet må du ha IE 5.0 og 1024 med 768 pikslerForexkort Avgifter og gebyrer fra ulike banker I det siste innlegget diskuterte jeg om detaljene om Prepaid Forex Cards som kan brukes når du reiser utenlands. Hvis du ikke har gått gjennom forrige innlegg, vennligst klikk på denne linken: Komplett informasjon på Prepaid Forex Cards. I dette innlegget vil jeg gi detaljer om gebyrforgiftene som forskjellige banker krever når du kjøper Prepaid Forex Cards. Jeg har opprettet en liste som inkluderer de viktigste bankene. Hvis du ikke finner din bank, vennligst gi meg beskjed ved hjelp av kommentarfeltet nedenfor. Gebyrer for gebyrer på forskjellige banker: 8211 Gebyrene for gebyrforhøyelse nedenfor er for USD. Hvis du planlegger en annen utenlandsk valuta, vennligst klikk på den offisielle lenken til bankene nedenfor. Initial Card FeeIssuance Fee ATM Cash Tilbaketrekking (Per Tilbaketrekking) Daglig ATM Tilbaketrekning Grense 20 Hvis tapte i fremmed land og 3 hvis tapte i India 10.000 Vennligst Bekreft med Bank 20.000 Vennligst Bekreft med Bank STAT BANK OF INDIA Vennligst Spør Bank 400Rs. Hvis samlet fra India og 4 hvis samlet fra Uten frafallet til juni 2014 Fravikes til juni 2014 150 Rs. For eneste kort. Hvis du vil kurere det så Rs. 1500 for utenfor India og Rs. 250 i India Offisielle lenker til annen bank: 8211 Vennligst klikk på linkene nedenfor for å besøke bankens offisielle sider angående Prepaid Forex Cards. Viktige punkter som skal vurderes: 8211 1) Innledende kortavgift og gjenopprettingsgebyr som er oppgitt ovenfor, er ekskludert Skatter. Skatten belastet av bankene vil være rundt 10 av gebyret. 2) Det er noe som heter Cross Valutakostnader. Tverrfallsavgift betyr tilleggsavgift som vil bli belastet dersom du foretar transaksjoner i en annen valuta enn den du tidligere hadde bedt om. For eksempel hvis du hadde valgt USD som din utenlandsk valuta, og du ender med å gjøre en transaksjon i London i euro, vil denne avgiften bli belastet. Denne avgiften er i tillegg til dagens konverteringsfrekvens. Charge er normalt 3 til 3,5. Dette varierer med banken. 3) Noen banker tar betalt for den nye ATM-pinnen som skal utstedes hvis du har glemt ATM-pinnen din. Kostnaden er 2. Vennligst bekreft dette med banken. 4) Noen banker gir ikke Forex-kortene hvis du ikke har en konto i den banken. Vennligst sjekk opp med banken om dette. 5) Vær oppmerksom på at gebyrforsikringsgebyret som er nevnt her, kan endres. Vennligst klikk på de offisielle koblingene som er angitt ovenfor for å sjekke at det har blitt gjort endringer i gebyrer for avgifter. 6) Bortsett fra banker, tilbyr andre firmaer som Thomas Cook, Matrix deg også Prepaid Forex Cards. Det er ikke nok informasjon på nettstedet deres om det. Det vil være et godt alternativ å ringe dem og spørre detaljert om de varierende kostnadene de vil betale når du skal for deres Forex-kort. Jeg håper dette innlegget var nyttig. Ingen relaterte innlegg. Langt den beste informasjonen jeg har kommet over de siste par dagene. Takk Srinivas. Jeg er imidlertid fortsatt usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg vet mitt budsjett8230 som i hvor mye penger i rupees jeg vil bruke. Jeg begynte med å vite de beste prisene jeg kunne få. Nå ser jeg etter en mal hvor jeg kan mate de ukjente variablene basert på hvor mange ganger jeg ville trekke tilbake og kostnadene for disse aktivitetene. Da kan jeg bruke denne informasjonen og finne ut de beste prisene jeg kan få fra hver bank. For eksempel har jeg blitt informert om at jeg burde ta det i en annen valuta som USD. Men så ser kryssvalutaen på 3-3,5 ut til å være en stor ulempe. Jeg vet ikke. Jeg vil også vite hvor mye det kan påvirke mitt samlede budsjett. Hvis det er mindre, vil jeg ikke bruke mye tid på å finne ut det. Det var en interessant pdf som jeg så fra Axis bank at8230 behandlet den. Takk igjen. Du kan lagre kryss valutakostnader ved å bruke ett valutakort levert av Thomas Cook. den har null kryss valutakurs. Bare en headsup, ikke gå for matrisen forex kort som de ikke gir deg noen riktig info og hvis du har noen balanse forex igjen i kortet ditt etter å ha kommet til India vil de ta sin søte tid rundt 10-12 dager for å refundere pengene dine og de vil rane deg på rundt 30 og si at de er noen jævla avgifter. For eksempel, hvis du har Rs.100000, vil de refundere deg bare 70000 til 72000. Ingen bank i verden vil rane deg slik. Jeg ber omvendt hvorfor jeg tok dette kortet en gang, og jeg skal aldri bruke den i mitt liv. Jeg tok forex kort, kontanter n reisende sjekker fra Thomas Cook. Gode ​​kjøps - og salgspriser. For studenter er forex-kort gitt gratis. God avtale I8217d sier. Plus reload kostnad er INR 100 pluss skatt. Maksimum tilbaketrekningsbeløp er 1000 USD. 2 for kontanter fra minibank, 0,5 for balanse sjekk fra minibank eller gratis fra online. En annen god avtale jeg fant. Mitt tilfelle: 1 USD63.46 INR Kontant var 1 USD 64,4 INR Forex cardtravellers sjekker 1 USD64.3 INR Hvis du vil oppdatere bro. Hilsen 8211 Saransh Singh Hvor mye koster minibankene i USA for disse? De kan også ha noen tilleggsavgift og begrensninger for uttak rett 800 tilbaketrekningsgrense. Ingen tilleggsavgift er bare avgiften for tilbaketrekking som angitt av ditt forex-kort. Den spenner fra 1,50 til 3 per tilbaketrekking. Kan du liste ned ATM8217ene som tillater 800 tilbaketrekningsgrense med minimumsavgift (1,5 til 2). Det er en forespørsel. 800 er den eneste grensen, eller vi kan trekke tilbake mer. takk på forhånd 800 er grensen på 99 av banker i USA gjennom minibank. Kan du kommentere internasjonal kredittkort8230 Hvis vi har et dette kortet, trenger vi en forex card8230 kan du gi informasjon om sentralbanken i India for valutakort .. Spørsmålet mitt handler om online betaling ved hjelp av forex-kort. Kan jeg gjøre online betalinger via forex-kort Slike transaksjoner trenger vanligvis kredittkort med faktureringsadresse og annen informasjon. Kan forex-kort brukes i stedet for kredittkort i slike tilfeller Mobile Banking er et begrep som brukes til å få tilgang til banktjenester over mobilenhet. Disse tjenestene kan omfatte generell informasjon om banktjenester og spesifikk informasjon knyttet til kundekontoer. Kunder kan utføre banktransaksjoner via mobilenhet. Hva er Cent Mobile Hva er fordelene for brukerne Cent Mobile er Mobile Banking Application tilbys av Central Bank of India. Brukere kan få tilgang til de fleste banktjenester overalt når som helst via internettaktiverte telefoner. Den kan lastes ned fra Play butikkbutikk. Pre innloggingsalternativer er tilgjengelige for alle. Innloggingsalternativer kan nås av kunder fra Central Bank of India etter å ha fullført en tidsregistreringsprosess. 1) Kontaktinformasjon for Central OfficeZonalRegional OfficesBranches inkludert-kontoradresse, telefonnummer, e-postadresse, MICR-kode, PIN-kode, IFSC-kode. 2) Avdelingskontorer og minibanker - mobil håndsett GPS-basert liste over nærliggende minibanker eller grener. Stat, Distrikt, Senter eller Pin-kodebasert pan India-søkemulighet er også tilgjengelig. 3) Kart som viser distancedriving anvisninger for ATMBranchAdmin Kontorer. meldinger. 4) Trykk på anrop til viste telefonnummer på BranchesAdmin OfficesCallsenter. 5) Link for Corporate hjemmeside, Offisielle sosiale medier sider (facebook, twitter), e-postadresse. 6) Informasjon bannere relatert til produkter og tjenester av bank med zoom alternativ. 7) Renter for lagring og tidsinnskudd for ulike forfallstidspunkter. 8) Renter for utvalgte detaljhandelslånsordninger. 9) BuyingSelling Forex priser (for kontanter, TT og regninger) for utvalgte valutaer. 10) Trykk på ringen til banken for ubesvarte anrop for å få kontobalanse eller noen få transaksjoner over SMS (tilgjengelig for kunder registrert for denne tjenesten). 11) Søk om ny lagringskonto, Retail LoanCKCC eller Kredittkort. 12) Real-time NotificationsAlerts angående ny launchoffersmodification i ordninger etc. 13) Søk FAQ innhold basert på nøkkelord. 1) Konto Balanse Forespørsel (For SBCDODFixed DepositLoanPPF Kontoer). 2) Kontodetaljer (For SBCDODFixed DepositLoanPPF-kontoer). 3) Mini Statement. meldinger. 4) Fondoverføring til kontoer hos Central Bank of India. 5) Fondoverføring til andre banker gjennom NEFT. 6) Fondoverføring til andre banker gjennom IMPS. 7) Bidrag til valgt institusjon. 8) Forespørsel om ATM (Debit) Card Blocking. 9) Link konto til Aadhar nummer. 10) Forespørsel om personlig ATM (debetkort). 11) Forespørsel om sjekkebok. 12) Forespørsel om Stoppbetaling. 13) Forespørsel om å tilbakekalle stoppbetaling. 14) Kontroller statusforespørsel. 15) Registrering for å få kontoudskrift over e-post. meldinger. 16) Åpne ny tid innskudd konto (RDS, FDR og MMDC kontoer). 17) NEFT Status Forespørsel. 18) Mulighet til å sende inn tilbakemeldingforslag for Cent Mobile Application. Følgende tjenester kan legges til 19) Utility Bill-betaling. 21) Kredittkortrelatert informasjon som Tilgjengelig grense, Fakturert beløp, Ubillet beløp, Siste regningssammendrag, Korterklæring, Belønningspunksjoner, Kontaktinformasjon for sentrale kort. 22) Sentralkortbetaling. 23) Forespørsel om kredittkortblokkering. 24) Forespørsel om Stoppbetaling. Hvordan få Cent Mobile-applikasjon Brukere kan laste ned Cent Mobile fra App Store. Størrelsen på applikasjonsfilen er rundt 20 MB. Vennligst sjekk at du laster ned kun offisiell Cent Mobile App og ikke noen annen app med lignende navn eller utseende. Hvilke typer mobiltelefoner støttes av Cent Mobile Cent Mobile App kjøres på alle mobile telefoner som kjører på Android, Apple iOS, BlackBerry eller Windows PhoneMobile operativsystemer. Internett-tilkobling kreves for å kjøre appen. For Internett-tilkobling kan mobildatatjeneste eller Wi-Fi-hotspot bli brukt. Hva er den nyeste versjonen av Cent Mobile Hvordan oppdatere App Cent Mobile 3.0 er den nyeste versjonen. Old Cent Mobile app er erstattet med ny versjon med forbedret funksjonalitet. Brukere kan sjekke for nyeste versjonen som tilbys på App Store. Angi alternativet Auto Update - På, kan være praktisk for å få regelmessige oppdateringer. Slik bruker du Cent Mobile etter installasjon Alle kan bruke appen for å få generell informasjon (nevnt Pre Login Options) etter installasjon. Men for å få tilgang til konto relaterte tjenester, må brukerne registrere det en gang. Bruker som prøver å logge inn blir bedt om registrering, hvis ikke allerede registrert. Slik registrerer du deg for Cent Mobile Start appen og bruk alternativet - Ny brukerregistrering. Gå gjennom vilkårene for Cent Mobile, du kan fortsette videre etter at du har akseptert det. Skriv inn ditt CIF-nummer og send inn. Etter dette vil du motta OTP (One Time Password) via SMS på ditt mobilnummer som allerede er registrert hos banken. Skriv inn brukerens OTP og send inn. Hvis du ikke mottar SMS for OTP, kan du etter kort pause gjenopprette den. Etter vellykket validering av OTP, kan du se Registreringsmetoder. For tiden er det to metoder 1) Bruke Internett Banking User ID Password 2) Gjennom Branch. Hvis du bruker Internett Banking, kan du velge metode - 1. Hvis du har valgt metode -1. skriv inn din Internet Banking User ID (dvs. CIF) og Passord og send deretter inn. Hvis du ikke har Internett-bankfasilitet, vennligst besøk nærmeste gren for å be om OTP for Cent Mobile. Velg metode - 2 (Gjennom gren) for Registrering og skriv inn OTP. Etter vellykket validering kan du angi din foretrukne bruker-ID for Cent Mobile Login. Deretter må du sette inn MPIN (innloggingspassord) og TPIN (Transaksjonspassord). Etter en vellykket registreringsprosess kan du logge på for å se startskjermbildet med kontosaldoen din. Slik logger du på Cent Mobile Etter en tidsregistrering kan du logge inn på Cent Mobile. Skriv inn bruker-ID og passord (MPIN), og send deretter inn. Etter vellykket validering, ser du Hjem skjerm med kontosaldoen. Cent Mobile lar brukerne opprette bruker-ID etter eget valg for innlogging. Det kan være en alfanumerisk kombinasjon på minst 8 og maksimalt 20 tegn. Rom eller spesialtegn kan ikke brukes til bruker-ID. Det kan være ditt navn eller en annen tekst som er praktisk å huske. MPIN er en firesifret kode. Det kreves for login til Cent Mobile. Du blir bedt om å opprette MPIN etter eget valg under Registreringsprosessen. Ikke avslør din MPIN til noen. TPIN er en alfanumerisk kode med 8 til 10 tegn. Det kreves for godkjenning av transaksjoner via Cent Mobile. Du blir bedt om å opprette TPIN etter eget valg under Registreringsprosessen. Rom eller spesialtegn kan ikke brukes til TPIN. Ikke avslør din TPIN til noen. Du kan endre det noen ganger ved hjelp av alternativ - Endre innloggingspassord (MPIN) som er oppgitt under menyen Hjemforespørsel. Du kan endre det noen ganger ved hjelp av alternativet - Endre transaksjonspassord (TPIN) som er oppgitt under menyen Hjemforespørsel. Slik endrer du ønsket bruker-ID Du kan endre den ved å bruke alternativet - Angi ønsket bruker-ID som er oppgitt under menyen Hjemforespørsel. Slik regenererer du innloggingspassord (MPIN) hvis du glemmer det På innloggingsskjermbildet, bruk alternativet Logg inn hjelp. Skriv inn CIF og send inn. Som sikkerhetsforanstaltning sendes OTP til din registrerte mobil via SMS. Skriv inn OTP og Send inn. Lag din nye MPIN. Nå kan du logge inn med denne nye MPIN. Hvordan regenerere transaksjonspassord (TPIN) hvis du glemmer det På innloggingsskjermbildet, bruk alternativet Logg inn hjelp. Skriv inn CIF og send inn. Som sikkerhetsforanstaltning sendes OTP til din registrerte mobil via SMS. Skriv inn OTP og Send inn. Opprett din nye TPIN. Nå kan du bruke denne nye TPIN for transaksjoner. Slik regenererer du bruker-ID hvis du glemmer det På innloggingsskjermbildet, bruk alternativet Logg inn hjelp. Skriv inn CIF og send inn. Som sikkerhetsforanstaltning sendes OTP til din registrerte mobil via SMS. Skriv inn OTP og Send inn. Opprett din nye bruker-ID. Nå kan du bruke denne nye bruker-IDen for login til Cent Mobile. Hva er vilkårene for brukerne av Cent Mobile-applikasjonen I løpet av en gangs registreringsprosess vises vilkår for Cent Mobile til brukere med alternativer AcceptDecline. Du kan trykke på linken Vis vilkårsvilkår på innloggingsskjerm når som helst for å vise vilkårene. Slik ser du produktinformasjon Bannere på innloggingsskjermbildet i zoommodus Informasjon relatert til trending ProductsServices som tilbys av banken, leveres som rullingsbanner ved innloggingsskjerm. For bedre synlighet kan du berøre et av bildene for å zoome til fullskjermmodus. Trykk på kryssikon (X øverst til høyre) for å gå tilbake til normal visning. Slik ser du kontaktinformasjonen til Corporate Office og andre Administrasjonskontorer. Du kan se nyttig kontaktinformasjon til Kontorskontorer og regionale kontorer på Central Office på Inloggingsskjerm Kontakt oss. Følgende informasjon er gitt for Corporate Office. Innloggingsskjerm Kontakt oss. Følgende informasjon er gitt for Corporate Office. 2) Tollfritt Call Center nummer 3) E-postadresse 4) Bedriftsside 5) Offisielle sosiale medier (Facebooktwitter) sider av banken Følgende informasjon er gitt for ZonalRegional Offices. Innloggingsskjerm Kontakt oss. Følgende informasjon er gitt for Corporate Office. 1) Kontoradresse 3) Kontaktnummer 4) E-postadresse 6) Kjørebeskrivelser Hva mangler Anropstjeneste Ved hjelp av denne tjenesten kan du ringe banknummer for å få kontobalanse eller siste transaksjoner via SMS. Cent Mobile-brukere kan finne denne tjenesten ved påloggingsskjerm savnet anropstjeneste. To alternativer er gitt Siste transaksjonsforespørsel Du må være registrert for ubesvart anropstjeneste etter avdeling, hvis ikke registrert allerede. Ingen anropsavgift er født av kundene, da anropet automatisk kobles fra av systemet. Du trenger ikke å huske oppdatere telefonnumre for denne tjenesten. Slik ser du rente på innskuddspostlånsordninger Renter kan ses på innloggingsskjermrenten. Velg alternativet for å se innskuddsrenten eller detaljrenterentene. Rentesats for tid (Fast) Innskudd vises for ulike forfallstidspunkter med effektiv dato. Rentesats på innskudd på innskudd vises også. Slik kjenner du valutakurs for dagen Prisene for kjøp av valgte utenlandske valutaer (AUD, CAD, EUR, GBP og USD) vises ved innloggingsskjermrenten. Priser vises for tre transaksjonsmoduser (Cash, TT, Bills). Viste kortsatser gjelder for transaksjoner opp til USD 10000. Hvordan finne nærmeste minibank i Central Bank of India Du kan finne Bank of India ATM hvor som helst i India. Alternativet er oppgitt ved innloggingsskjerm Finn BranchATM. Under alternativet Near You velger du alternativ ATM. GPS-funksjonen i telefonen din skal være satt til - På posisjon for å bruke dette alternativet. Du kan trykke på en hvilken som helst flekket ATM på MAP View for å få adressefrekvens. Du kan også bruke Vis liste til å vise liste over nærliggende minibanker med avstand vist i stigende rekkefølge. Vis Retningsalternativ er gitt for å vise ruten Kart for valgt minibank. Start Navigasjonsalternativ viser kjøreretning for valgt ATM. Hvordan finne nærmeste gren av India Bank Du kan lokalisere Central Bank of India Branch hvor som helst i India. Alternativet er oppgitt ved innloggingsskjerm Finn BranchATM. Under Valg av nær deg, velg alternativ Gren. GPS-funksjonen i telefonen din skal være satt til - På posisjon for å bruke dette alternativet. Du kan trykke på en hvilken som helst flekk på MAP View for å få avstandsadresse og andre detaljer (Telefonnummer, MICR-kode, IFSC). Du kan også bruke Vis liste til å vise liste over nærliggende grener med avstand vist i stigende rekkefølge. Vis Retningsalternativ er gitt for å vise ruten Kart for valgt gren. Start Navigasjonsalternativ viser kjøreretning for valgt gren. Hvordan finne ATM i Central Bank of India på spesifikk senter Du kan finne Central Bank of India ATM fra hele India-listen over steder. Alternativet er oppgitt ved innloggingsskjerm Finn BranchATM. Dette alternativet er nyttig der GPS-funksjonen ikke er tilgjengelig i håndsettet. Under Velg fra Location List-delen, velg alternativ ATM. Velg Stat, Distrikt og Senter eller angi alternativt PIN-kode for å finne liste over minibanker på bestemt senter. Velg hvilken som helst minibank fra søkeresultatene for å vise ATM-adressen. Vis på Kart-alternativet viser ATM-plassering på MAP. Du kan trykke på en hvilken som helst flekket ATM på MAP View for å få adressefrekvens. Vis Retningsalternativ er gitt for å vise ruten Kart for valgt minibank. Start Navigasjonsalternativ viser kjøreretning for valgt ATM. Hvordan finne Branch of Central Bank of India på bestemt senter Du kan finne Branch of Central Bank of India fra hele India-listen over grener. Alternativet er oppgitt ved innloggingsskjerm Finn BranchATM. Dette alternativet er nyttig der GPS-funksjonen ikke er tilgjengelig i håndsettet. Under Velg fra Location List-delen, velg alternativ Branch. Velg Stat, Distrikt og Senter, eller angi alternativt PIN-kode for å finne liste over grener på bestemt senter. Velg en gren fra søkeresultatene for å vise filadresse, telefonnummer, MICR-kode, IFSC og e-postadresse). Vis på Kart-alternativet viser Grensted på MAP. Du kan trykke på en hvilken som helst flekk på MAP View for å få adressefrekvens. Vis Retningsalternativ er gitt for å vise ruten Kart for valgt gren. Start Navigasjonsalternativ viser kjøreretning for valgt gren. Slik får du siste melding om oppdateringer fra Bank Notificationsnews oppdateringer angående Cent Mobile og andre produkter, tjenester etc., kan ses på Inloggingsskjerm Hva er nytt. Etter innlogging kan brukeren også få nye varsler under Varsling-alternativet på startskjermen. Hvor kan jeg finne svar på spørsmål relatert til Cent Mobile? De fleste av spørringene relatert til Cent Mobile blir adressert ved innloggingsskjerm FAQ med søkeordssøkealternativ. Du kan bla ned for å se Vanlige spørsmål knyttet til Cent Mobile. Du kan skrive et hvilket som helst søkeord i søkeboksen for å finne relaterte ofte stillede spørsmål. For spørsmålene som ikke er dekket under FAQ, kan du kontakte nærmeste avdeling. Slik viser du tilgjengelige saldoer i ulike kontoer På startskjermbildet er sjekkeregistrene dine (SB, CD, OD og CC) oppført under Kontovalgsvindu. Ved å bla opp eller ned i dette vinduet, kan du velge noen av kontoene dine for å vise balanse i Tilgjengelig saldo-kolonne. For å se de siste transaksjonene, kan du sveipe kontosaldo kolonne til venstre side. For enkel identifisering vises debettransaksjoner i rød farge. Swipe Account Balance-kolonnen til høyre side for å gå tilbake til startskjermbildet. Slik setter du bytt profilbilde på startskjermen på startskjermbildet, trykk på sirkel som er oppgitt for brukerdefinert bilde, og velg noen av bildene dine. Valgte bilde vises på startskjermbildet. Du kan endre det når som helst. Hva er siste innloggingsinformasjon På startskjermen kan brukeren sjekke dato og klokkeslett for siste innlogging til Cent Mobile. Slik legger du til ofte åpnet meny til Favoritter-tjenester som tilbys gjennom Cent Mobile, grupperes under seks ikoner (Kontoer, Overføring, Bill Pay, Cards, VAS og Request) på startskjermbildet. Brukeren kan navigere til noen av disse ikonene for å bruke den nødvendige funksjonaliteten. For å lette brukerne, er Favoritter-ikonet også gitt. Brukeren kan legge til ofte brukte tjenester under Favoritter-ikonet. Tjenester lagt til under Favoritter er direkte tilgjengelige fra startskjermbildet. Alternativt kan brukeren få tilgang til noen av tjenestene direkte fra Hamburger-menyen, gitt øverst til høyre på startskjermbildet. Slik viser du detaljer for kontoinformasjon-detaljer for ulike typer kontoer (Lagring, Nåværende, Overtrækning, Kontantkreditt, Lån, PPF og Tidsinnskudd inkludert FDR, MMDC, RDS etc.) kan vises under Home ScreenAccounts. Slik viser du Mini Statement of Accounts Mini Statement for ulike typer kontoer, kan ses på Home ScreenAccounts Konto TypeMini Statement. Slik overfører du penger til kontoer opprettholdt med Central Bank of India Bruk menyen Home ScreenTransferMy-kontoer for egne kontoer. For andre kundekontoer, bruk menyen Home ScreenTransferOther CBI Accounts. Velg Fra Konto, Til Konto og fyll ut andre detaljer sammen med Overgangskode. Hvordan overføre midler til kontoer opprettholdt med andre Banks Cent Mobile gir overføring til andre banker via NEFT eller IMPS Service. IMPS-tjenesten er tilgjengelig 24X7 for umiddelbar fondoverføring. NEFT-transaksjoner avgjøres på batch-tidspunkt. For NEFT Fund overføring, bruk alternativet Home ScreenTransferOther Bank Accounts. For Fondets overføring via IMPS, bruk alternativet Home ScreenTransferIMPS Services 24X7. For tiden under IMPS, kan brukeren overføre midler via alternativet Overfør til konto (IFSC). Hvordan administrere mottaker for andre CBI-kontoer Hvor mottakerkonto opprettholdes med en hvilken som helst filial av Central Bank of India, Bruk alternativ Home ScreenTransferManage-mottaker Andre CBI-kontoer Lag for å legge til ny mottakerkonto. Fyll kontonummer og brukalternativ Bekreft kontodetaljer for å se Navn på mottaker og Konto hjemme. Tilordne mottakerens kallenavn, Transaksjonsgrense hvis nødvendig og Transaksjonspassord før innsending. For å slette en tidligere lagt til mottaker velger du mottaker fra listen og bruker Slett-alternativet. Slik administrerer du mottaker for andre bankkontoer For andre bankkontoer, Bruk alternativ Home ScreenTransferManage Mottaker Andre bankkontoer Opprett å legge til ny mottakerkonto. Fyll ut kontonummer, kontotype, IFSC-kode og andre detaljer. Tilordne mottakerens kallenavn, Transaksjonsgrense hvis nødvendig og Transaksjonspassord før innsending. Hvis noen endring i nødvendig i lagret mottaker, først slette den og opprett igjen med korrekte opplysninger. Slik administrerer du mottaker for IMPS-tjenesten Bruksalternativ Home ScreenTransferManage Mottaker IMPS Services 24X7 IMPS Mottaker for å legge til ny mottaker konto for MMID-basert fondoverføring. For konto (IFSC) basert IMPS-fondsoverføring, bruk Alternativ Home ScreenTransferManage-mottaker Andre bankkontoer Lag. Slik tilordner du Nick-navn til egne kontoer I stedet for å hente kontonumre, kan brukeren tildele ethvert tekstbasert kallenavn til egne kontoer og andre kontoer. For tildeling av kallenavn til egen konto, bruk alternativet Home ScreenTransferManage-mottaker Min konto. Hvor kallenavn er tildelt til hvilken som helst konto, vil brukeren se Kallenavn på Fondoverføring og Hjemskjerm i stedet for Kontonummer. Slik overfører du penger til nytilkomne Mottakere-kontoer Fondene kan bare overføres til tidligere tilføyde mottakerkontoer. For å legge til ny mottakerkonto, bruk alternativet Home ScreenTransferManage-mottaker Som et sikkerhetsforanstaltning vil nyopprettede mottakerkontoer være tilgjengelige for overføringstransaksjoner etter kjølingstid på 4 timer spesifisert av banken fra tid til annen. Jeg har lagt til mottaker via Internet Banking Facility. Må jeg legge til det igjen for Mobile Banking For å lette brukerne, er listen over Internet Banking mottakerne synkronisert med Cent Mobile. Så mottakerne må legges til en gang i hver kanal. Bruk alternativ Home ScreenTransferManage-mottaker Andre CBI-kontoerRefresh å synkronisere mottakerlisten. Hva er sikkerhetstiltakene for bruk av Cent Mobile Som et sikkerhetsmål må brukeren ikke beholde User IDPasswords (MPIN, TPIN) og CIF med enheten. Etter innlogging med riktig MPIN, blir brukeren bedt om transaksjonspassord (TPIN) også for å fullføre fondoverføringer. For overføringer med høy verdi (for tiden for transaksjonsbeløp over 5000 kroner), er OTP også nødvendig for transaksjonstillatelse. Brukerne blir bedt om å alltid logge ut fra Cent Mobile etter bruk. Det kan automatisk logge seg ut, etter 5 minutter tomgangstid med popup-melding. Brukeren kan fortsette å logge inn ved å velge popup-alternativet Hold meg logget inn. Hvilke Check relaterte tjenester er tilgjengelige via Cent Mobile Bruker kan benytte følgende Kontroller relaterte tjenester under alternativet Home ScreenRequest. 1) Request for Check Book 2) Forespørsel om Stoppbetaling 3) Tilbakestill Stopp Betaling av Sjekk 4) Kontroller Status Forespørsel Slik åpner du ny Time Deposit Account Bruker kan åpne ny Time Deposit konto via alternativet Home ScreenRequestOpen New Time Deposit Account. For tiden kan kontoer åpnes under RDS, FDR og MMDC produkter for valgt periode. Nominering kan også registreres ved åpning av kontoer. Slik viser du statusen til NEFT-transaksjon Bruk alternativet Home ScreenRequestNEFT-forespørsel og fyll inn UTR-nummeret for å vise statusen til NEFT Transaction. Hvordan få kontoudskrift over e-postbruker kan registrere forespørsel om å få kontoudskrift via e-post. Forespørsel fra bruker er oppdatert med Core Banking System (CBS) og e-post sendes per frekvens valgt av bruker. Hvordan søke om New Savings AccountLoanCredit Card Bruker kan sende krav til ny lagringskonto, lån eller kredittkort ved å bruke alternativet Home ScreenRequestApply for New Account. Kundeservice teamet vil svare via e-posttelefon for nødvendige formaliteter. Er det noen grense for pengeoverføringer gjennom Cent Mobile I dag er følgende grenser fastsatt for transaksjoner gjennom Cent Mobile. Per transaksjon Grense Rs. 25000 Per dag Limit Rs. 25000 per måned Limit Rs. 250000 Antall transaksjoner tillatt per dag 5 Hvordan forespørsel om ATM (Debit) - kort Bruker kan be om nytt personlig ATM-kort (Debit) via Cent Mobile. Bruk alternativet Home ScreenVASRequest for ATM (debetkort). Velg Kontonummer, Korttype og Skriv Emboss Name (dvs. Kundenavn for å skrive ut på Kort) før Sending. Etter behandling vil nytt kort være tilgjengelig hos Home Branch for levering. Slik kobler du Aadhar nr. Til konto Bruk alternativet Home ScreenVASLink Aadhar No. til Konto for å koble Aadhar-nummer til kontoen din. Slik bruker du Donasjonstjeneste Bruk alternativet Home ScreenVASDonation for overføring av penger til institusjoner oppført for donasjon gjennom Cent Mobile. Slik forespørsler om å blokkere ATM (debetkort) Bruk alternativet Home ScreenCardsBlock debetkort til å be om å blokkere ditt debetkort, hvis det er behov for det. Velg deg debetkortnummer som skal blokkeres. Din forespørsel vil videresendes til behandling. Hvordan sende inn tilbakemeldinger knyttet til Cent Mobile Bank, hilser tilbakemelding fra Cent Mobile-brukere velkommen. Bruk kan gi tilbakemelding via alternativet HjemskjermRequestSend tilbakemelding. Bank er forpliktet til å gi brukervennlige og sikre Mobile Banking-tjenester. Tilbakemelding kan være relatert til eventuelle problemer med emisjonen som er observert av brukeren eller noe forslag eller oppdatering av informasjonen som tilbys hos Cent Mobile. Viktig informasjon for statsbanken Magstripe debetkortinnehavere Alle anerkjente kunder fra State Bank of India blir herved informert om at det er besluttet av banken om at alle Magstripe debetkort som er i blokkert tilstand som 28. februar 2017, og alle slike forespørsler om blokkering deretter forblir blokkert permanent. De berørte kortholderne anbefales å søke om erstatning av EMV Chip Card via internettbank eller ved å nærme seg deres hjemgren. SBI har utbetalt restskatt beregnet til november 16 til rundt 4,60 lakhs forsvarspensjonister under Circular-568 16. desember 2016. Denne revisjonen gjelder for pensjonister før 2006, og etterskuddsbetaling er betalt fra 01.01.2006. Bank har introdusert fasiliteter i alle bransjerCPPCs for å gi tilbakevendende detaljer til pensjonistene. SBI har besluttet å overføre sin depotvirksomhet (det vil si Demat-kontoerService av klienter) til sin tilknyttet SBICAP Securities Ltd fra 01.07.2016. Individuelle merknader er allerede sendt til kundens registrerte adresse. For ytterligere avklaring, vennligst ring vårt gratisnummer. for Demat virksomhet 1800 209 9080 eller mail oss på querydpsbi. co. in Alert Notice Klikk her. PRADHAN MANTRI JAN-DHAN YOJANA (PMJDY) - Frequently Asked Questions (Faqs) Klikk her. Vår offisielle Facebook-side er endret fra facebookStateBankOfIndiaofficial til facebookStateBankOfIndia Know Your Customer (KYC) Retningslinjer, Kyc Documents - Personer som ikke er personer, klikker her. Kjære kunder, Ta kontakt med grenen din med Aadhaar brev for å koble den med bankkonto for å lette overføringen av DBT-fordeler og LPG-tilskudd. Vennligst ignorere hvis allerede gjort. Pass på fiktive tilbud lotteri gevinster billige fond tilbud Klikk her. Klag til lokale politiets forbrytelsesmyndigheter mot fiktivt tilbud om penger fra utlandet Klikk her. RBI Spør aldri om bankkontooplysninger RBI Monetary Museum Klikk her.

No comments:

Post a Comment